نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و فروزینونه| آتش بازی قهرمان ویدئو | ریحانه، دختر ورزشکار مشهدی | از قهرمانی آسیا تا آرزوی مدال المپیک یک تیم پیر در لیگ برتر+عکس| ۳۵ ساله‌های تاثیرگذار فوتبال ایران سلیمی به بازی با فولاد می‌رسد یا نمی‌رسد؟ باشگاه استقلال نیمی از قرارداد بلانکو را پرداخت نکرده است نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل‌گهر سیرجان + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی استقلال و فولاد + قیمت و لینک خرید بازی پرسپولیس و هوادار، بدون حضور تماشاگران! برنامه ریزی سازمان لیگ بدون آینده نگری| چرا پیکان میزبان بازی آخر مقابل استقلال شد؟ تاریخ و ساعت بازی سپاهان و مس رفسنجان در لیگ برتر | نویدکیا و سپاهان بهم رسیدند اوسمار: دوست دارم فصل بعد در پرسپولیس بمانم پرداختی استقلال به سسما کامل شد سیل به ورزشگاه میزبان جام جهانی هم رحم نکرد! + عکس برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال | رقابت سرخابی‌ها با رقبا در تهران + عکس ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر هوادار در هفته بیست و هفتم لیگ برتر تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و هوادار در لیگ برتر فوتبال | اوسمار چشم‌انتظار لغزش نکونام اعلام نامزد‌های برترین بازیکن و مربی جهان در سال ۲۰۲۴ توسط گلوب ساکر | رئال مادرید با بیشترین نماینده علت محرومیت تماشاگران مرد از بازی‌های پرسپولیس و سپاهان چه بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و بایرلورکوزن| تلاش سردار فایده نداشت
سرخط خبرها

بالابردن سطح آمادگی بدنی با تمرینات فانکشنال

  • کد خبر: ۱۹۰۳۲۹
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
بالابردن سطح آمادگی بدنی با تمرینات فانکشنال
تمرین عملکردی با شبیه سازی حرکاتی که ممکن است در زندگی روزمره، کار در آشپزخانه یا حیاط خانه و محل کار انجام می‌دهید، به عضلات شما کمک می‌کند تا به صورت هماهنگ کار کند.

امین رجب‌زاده | شهرآرانیوز، مهم نیست که حتماً ورزشکار باشید تا از مزایای ورزش بهره‌مند شوید. در واقع، کار‌های روزمره مثل بالا رفتن از پله‌ها، رسیدن به قفسه‌های بلند یا برداشتن اجسامی که روی زمین انداخته‌اید، می‌توانند از طریق هماهنگی عصبی عضلانی، قدرت و تعادل، بهتر، آسان‌تر و ایمن‌تر شوند. اینجاست که تمرینات فانکشنال یا عملکردی و به طور کلی فعالیت ورزشی وارد می‌شود.
این نوعی تمرین است که برای کمک به شما در انجام فعالیت‌های روزانه و فعال نگه داشتن شما برای سال‌های آینده طراحی شده است.

فانکشنال یا تمرینات عملکردی

تمرین عملکردی با شبیه‌سازی حرکاتی که ممکن است در زندگی روزمره، کار در آشپزخانه یا حیاط خانه و محل کار انجام می‌دهید، به عضلات شما کمک می‌کند تا به صورت هماهنگ کار کند.

این تمرینات برای افراد در هر سطح آمادگی بدنی عالی است و می‌تواند در خانه یا باشگاه با تجهیزات تمرینی کم یا بدون تجهیزات تمرینی انجام شود. هدف بهبود چابکی، تعادل و هماهنگی و افزایش قدرت و استقامت است که باید به شما کمک کند هنگام مواجهه با آنچه زندگی سر راهتان قرار می‌دهد از صدمات جلوگیری کنید.

فعالیت ورزشی و آماده نگه داشتن بدن و انجام تمرینات عملکردی در سطوح و شدت‌های مختلف برای درگیر نگه داشتن تمام ماهیچه‌ها به شما کمک شایانی می‌کند در جلوگیری از آسیب به هنگام پیچ و تاب‌ها و کشش‌ها و کارهای غیرمنتظره‌ای که در طول روز انجام می‌دهید.

از اجزای اصلی این تمرینات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
چابکی
چابکی توانایی بدن شما برای حرکت سریع و آسان است. این به شما امکان می‌دهد شروع کنید و متوقف کنید و به تغییرات ناگهانی واکنش نشان دهید، مانند تعقیب کودک نوپای ماجراجوی خود در حیاط یا گرفتن لیوانی که از روی پیشخوان می‌افتد. این به شما کمک می‌کند از کشیدگی عضلانی و سایر آسیب‌ها در هنگام واکنش سریع جلوگیری کنید.
تعادل
این برای ثبات بدن شما مهم است. هدف از تمرینات تقویت عضلات مرکزی برای بهبود تعادل و وضعیت بدن است. مانند بسیاری از چیزها، تعادل به تدریج با افزایش سن کاهش می‌یابد و خطر سقوط و آسیب را افزایش می‌دهد.
استقامت و قدرت
برای بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما مهم است. به ما کمک می‌کند در جابه‌جایی اجسام، نشستن و بلند شدن از روی صندلی، از پله‌ها بالا رفتن و غیره.

پس از ۳۰ سالگی، بدن ما در هر دهه ۳ تا ۵ درصد از حجم عضلانی خود را از دست می‌دهد. تمرینات عملکردی و فعالیت بدنی می‌تواند به معکوس کردن این کاهش کمک کند، به شما در ساخت و تقویت عضلات، افزایش متابولیسم و بهبود تراکم استخوان کمک کند. هر فعالیت بدنی می‌تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد، به مدیریت وزن کمک کند و خطر بیماری را کاهش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->